tel
اولین و بزرگترین تولید کننده دسته‌های فلزی تی و جارو در ایران، تولید کننده انواع لوازم نظافتی و الیاف منوفیلامنت

iconآشنایی با انواع تی زمین شوی و کاربردهای آنها 

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
انجام کار تمیزی و نظافت با توجه به تولید محصولات متنوع نظافت، امروزه به امری آسان و راحت تبدیل شده است. شما در این دوره زمانه، برای تمیز کردن هر مکانی، اگر محصول مناسب را در اختیار داشته باشید، کارتان سریع تر و بسیار با کیفیت پیش خواهد رفت. تولیدکنندگان انواع تی و زمین شوی، همیشه در تلاش بوده اند تا با تولید محصولات جدیدتر، کار نظافت زمین را ساده تر کنند.
 با توجه به اهمیت بهداشت در زندگی روزمره، تمیز کردن کف زمین یکی از مهمترین بخش های نظافت به شمار می آید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع زمین شوی و کاربردهای هر یک از آن ها بیشتر آشنا کنیم، بنابراین با ما تا انتهای این متن همراه باشید. 

تی زمین شوی نخی یا رشته ای 
زمین شوی نخی یکی از پرکاربردترین انواع تی موجود در بازار برای تمیز کردن کف زمین است. این تی به طور معمولا از نخ های بسیار محکم، ضخیم و البته نرمی که به یک میله فلزی متصل است، ساخته می شود. تی نخی یا تی رشته ای قدرت جذب بسیار بالایی دارند و به همین دلیل برای تمیز کردن کف ساختمان بهترین انتخاب ها هستند. 
این تی ها به دلیل ساخته شدن از نخ، این قابلیت را دارد که به تمامی گوشه و کناره ها دسترسی داشته باشد و هیچ نقظه ای را بدون تمیز کردن باقی نگذارد. تی رشته ای دارای قیمت مناسبی است و معمولا از آن جهت تمیز کردن کف، خانه، سرویس بهداشتی، شرکت و اداره ها، کف مغازه و فروشگاه و مکان های عمومی پرتردد دیگر نیز استفاده می شود. 
یکی از مشکلات تی نخی شستن آن است، چرا که اگر به درستی و تمیز شسته نشود، گاهی به جای تمیز کردن محل مورد نظر، خود باعث بیشتر کثیف شدن آن جا می گردد. بهتر است در زمان شستشو و تمیز کردن کف با استفاده از زمین شوی نخی، آب تی را در فواصل زمانی منظمی بگیرید و آن را بشویید.

تی اسفنجی یا پی وی آ
تی اسفنجی یا پی وی آ دارای یک سر اسنفجی است که به آن یک آب چلان هم متصل است. این تی به عنوان یک آب جمع کن نیز به شمار می آید. با تی اسفنجی همزمان که آب کف را جمع می کنید، می توانید کف زمین را هم تمیز کنید. قدرت جذب و تمیز کردن در تی اسفنجی کمتر از انواع نخی است. اما برای تمیز کردن محل هایی از کف که آب جمع می شود، گزینه مناسب تری است. 
تی اسفنجی برایت میز کردن کاشی و سرامیک و سطوح ناهموار دیگر نیز کابرد دارد. از مهمترین کاربردهای این تی می توان به شستشوی کف آشپزخانه، بالکن، شستشوی پاسیو تمیز کردن کفپوش های خانه اشاره کرد. 

تی حوله ای 
تی حوله ای زمین شویی است که می توان از آن برای تمیز کردن دیوارها نیز استفاده کرد. تی حوله ای علاوه بر تمیز کردن کاربردهای متنوعی دارد و همان طور که از نام آن پیداست، می توانید از آن برای خشک کردن کف خانه نیز استفاده کنید. برخی از افراد از این تی حتی برای تمیز کردن دیوارها و سقف رنگ روغن نیز استفاده می کنند. از دیگر کابردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    تمیز کردن کف خانه و آشپزخانه
•    تی کشیدن کف و دیوار حمام و سرویس بهداشتی
•    استفاده برای تمامی کفپوش ها
•    شستشو دیوارهای کاشی و سرامیک
•    تمیز کردن بدنه ماشین
در نظر داشته باشید که قسمت حوله این تی نیز مانند تی ماکارونی قابل جدا شدن و شستشو است. شما می توانید بعد از تمام شدن کار نظافت، قسمت حوله ای را از سری جدا کرده، بشویید و خشک کنید.


تی ماکارونی
تی ماکارونی یکی از پرکاربردترین انواع تی در شستشو و تمیز کردن کفوش منازل است. این تی قابلیت تمیز کردن و خشک کردن کف خانه ها و مکان های مختلف را دارد. سری آن حوله ای با نخ های کوچکی متصل به آن است. 
تی ماکارونی کاربردی شبیه به کاربرد تی نخی یا رشته ای با قابلیت جذب پایین تری است. این تی بی شباهت به تی حوله ای نیست اما جذب آب در آن نیز از تی حوله ای کمتر است. در حقیقت تی ماکارونی کابردی میانه دارد و برای تمیز کردن مکان هایی مانند کف منازل که تردد کمتری دارند و میزان آلودگی زیاد نیست مناسب هستند. 
شما می توانید بعد از تمیز کردن سطح زمین، سری تی را جدا کرده و پارچه روی آن را به خوبی بشویید. دسته تی این زمین شوی نیز از نوع دسته تی تلسکوپی رویال پلاس بوده و البته قابل تعویض است.

تی چرخشی 
تی چرخشی در حقیقت همان تی نخی و رشته ای است که کار شستشوی تی و چلاندن آب در آن را در حین نظافت آسان کرده است. این نوع تی دارای یک سطل است که درون آن یک سبد استیل ضد زنگ قرار دارد. تی چرخشی این امکان را دارد تا با چرخش سریع، تی را تمیز بشوید و آب اضافی آن را نیز بگیرد. این امر کار کاربر را سریع تر می کند و شما دیگر نیاز نخواهید داشت برای شستشوی تی و آبگیری آن به زحمت بیفتید. به این ترتیب با استفاده از تی چرخشی شما می توانید کار آّبگیری و جمع کردن آب کف را نیز انجام دهید. 

تی پدالی 
تی پدالی نیز مانند تی چرخشی دارای یک ظرف مخصوص برای قرار دادن تی نخی یا رشته ای است. اما در تی پدالی برخلاف تی چرخشی، قابلیت شستشوی تی وجود ندارد و شما می توانید تنها با فشار دادن پدال روی آن، آب اضافی تی را بگیرید. وجود این پدال استفاده از تی زمین شوی نخی را آسان تر می سازد.


تی بخار 
تی بخار مانند یک بخار شوی عمل می کند و می تواند در حین تمیز کردن کف از بخار استفاده کند. بخار می تواند به خوبی انواع لکه ها به خصوص لکه های چربی را بشوید و از کف زمین جدا کند. استفاده از تی بخار در میان انواع تی، کمتر شایع است و یکی از مهمترین دلایل آن هم قیمت بالاتر آن نسبت به انواع تی زمین شوی است. این نوع تی برای تمیز کردن انواع کفپوش به خصوص کفپوش پارکت لمینت کارایی دارد. 


تی شیشه پاک کن و یا تیغه شیشه پاک کن
تمیز کردن شیشه ها همیشه یکی از سخت ترین مراحل تمیزی و نظافت بود. چرا که باقی ماند کوچکترین ردی از دستمال، قطرات شیشه پاک کن یا حتی روزنامه باعث می شود که شیشه ها تمیز به نظر نیایند. امروزه با استفاده از تی شیشه پاک کن این کار بسیار آسان تر انجام می شود. این تی عملکردی شبیه به برف پاک کن های ماشین ها دارد و با چسبیدن به سطح شیشه، به خوبی آن را از آلودگی ها تمیز کرده و همچنین هیچ ردی از خود باقی نمی گذارند. 
از مهمترین نکات این تیغه ها، جنس لاستیک آن ها است که اگر کیفیت خوبی نداشته باشد نمی تواند عملکرد مناسبی را ارائه دهد. با خرید تی شیشه پاک کن رویال پلاس می توانید از کیفیت این محصول مطمئن باشید. 

کلام آخر
در این مقاله با انواع تی زمین شوی نخی یا رشته ای، تی ماکارونی، تی حوله ای، تی پدالی، چرخشی، تی شیشه پاک کن، تی بخار و پی وی آ یا تی اسفنجی آشنا شدید. هر یک از این تی ها دارای کاربردهای متنوعی هستند و همچنین قیمت های مختلفی دارند. کاربر با توجه به استفاده خود و مبلغی که می خواهد هزینه کند، محصول مد نظرش را خریداری می نماید. گروه رویال پلاس انواع پرکاربرد این تی ها به همراه دسته های تی بسیار با کیفیت از نوع فلزی و محکم ارائه می کند. محصولات رویال در فروشگاه های سراسر کشور عرضه می شوند، همچنین شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات رویال پلاس به صفحه فروشگاهی سایت این مجموعه مراجعه کنید. 
 
همراه با گارانتی معتبر
برای مشتریان ساکن تهران
تا ۷روز پس از دریافت
تماس
loading